TOIMITUSEHDOT KOTIPALVELUT
Palvelun myyjä:
Koda Oy
Riihitie 22, 96900 Saarenkylä
annika@kodaoy.fi
Y-tunnus: 3349059-5
IBAN: FI55 3939 0063 4489 71
Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan seuraavien osapuolten välillä: Koda Oy ja Kodan yksityiset asiakkaat.
Yhtiö pidättää itselleen oikeuden muuttaa näitä yleisiä ehtoja. Muutoksista ilmoitetaan asiakkaalle 30 vuorokautta ennen muutosten voimaantuloa. Mikäli asiakas ei hyväksy muutosta tai muutoksia, on hänellä oikeus irtisanoa sopimus päättymään muutoksen voimaantulopäivänä edellyttäen, että irtisanomisilmoitus toimitetaan yhtiölle kirjallisesti vähintään 14 vuorokautta ennen muutoksen voimaantuloa.
1. Tilaus
Asiakas sitoutuu palveluun ja näihin ehtoihin tilatessaan palvelun yhtiön verkkosivuilta, puhelimitse tai yhtiön edustajalta. Asiakkaan ja yhtiön välinen sopimus syntyy, kun yhtiö vahvistaa tilauksen sähköpostitse, puhelimitse tai yhtiön edustaja ja asiakas tekevät palvelusopimuksen.
Yhtiö voi tarkistaa asiakkaan luottotiedot.
2. Tyytyväisyystakuu
Mikäli yhtiön työ ei ole palvelukuvauksen ja sovitun mukaista, lupaamme täydentää työn samaan hintaan puutteellisilta osilta asiakkaan välitöntä ja asiallista reklamaatiota vastaan. Reklamaatio toimitetaan yhtiön työnjohdolle tai asiakaspalveluun välittömästi virheen tultua ilmi, kuitenkin viimeistään 48h siivouksesta. Asiakkaan on toimitettava tarvittavat tiedot puutteista tai vahingoista yhtiölle (esimerkiksi valokuvat sähköisiä kanavia pitkin). Palvelu ei ole puutteellinen, mikäli poikkeama johtuu asiakkaasta. Jos yhtiö ei pysty korjaamaan puutteita, se voi antaa vastaavan hinnan alennuksen seuraavasta palvelusta.
3. Minimityöaika ja työajat
Työaika sijoittuu arkipäiville maanantaista perjantaihin kello 8.00 – 17.00 väliselle ajalle. Viikonloppuisin, arkipyhinä tai muina pyhäpäivinä siivouksia ei suoriteta. Viikonlopuille, arkipyhille tai muille pyhäpäiville osuvat siivoukset pyritään siirtämään toiselle ajankohdalle yrityksen vapaiden aikojen mukaisesti. Mikäli vapaita aikoja ei ole saatavilla, ei siivouksia korvata toisella siivouspäivällä. Siivouskäynnin aloitusajankohdassa on tunnin liukumavara (puoli tuntia ennen tai jälkeen sovitun kellonajan). Siivous voidaan suorittaa myös kohtuullisessa ajassa sovitusta tai yhteisestä sopimuksesta siirtää toiselle päivälle.
Mikäli on sovittu asiakkaan huolehtivan oven avauksesta, asiakkaalta varmistetaan aina oven avaus, mikäli siivooja on valmis tulemaan kohteeseen yli puoli tuntia sovittua ajankohtaa aikaisemmin, tai jos siivooja on myöhässä yli puoli tuntia sovitusta ajankohdasta. Mimityöaika on jatkuvissa käynneissä 2h ja kertakäynneissä 3h.
4. Irtisanominen, peruutukset ja muutokset
4.1 Irtisanominen
Säännöllisen kotisiivoussopimuksen irtisanomisaika on yksi (1) kuukausi irtisanomispäivästä molemminpuolin. Ensimmäinen mahdollinen irtisanomispäivä on ensimmäisen suoritetun siivoustapahtuman jälkeen. Irtisanomisajalla käyttämättä jääneet siivoukset katsotaan suoritetuiksi, mikäli näiden tilausehtojen mukaiset peruutusehdot eivät täyty ja tällöin yhtiöllä on oikeus veloittaa sopimuksen mukaisista käynneistä täysi hinta.
Mikäli asiakas ei noudata sopimuksen velvoitteita eikä viivytyksettä korjaa laiminlyöntiään yhtiön vaatimalla tavalla on yhtiöllä oikeus irtisanoa sopimus välittömästi ilman irtisanomisaikaa ilmoittamalla siitä asiakkaalle kirjallisesti, jos yhtiö voi soveltaa em. kohtaa myös, mikäli on syytä olettaa, että asiakas on aikeissa rikkoa sopimusta olennaisesti lähitulevaisuudessa.
Yhtiöllä on oikeus irtisanoa yhtiön työntekijän terveyttä tai turvallisuutta uhkaavan asiakkaan siivoussopimus välittömästi.
Mikäli tilaus on suoritettu etämyyntinä – asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus 14 päivän kuluessa sopimuksen tai tilauksen tekemisestä.
4.2 Peruutukset
Siivouskäyntien peruutukset tulee ilmoittaa asiakaspalveluun viimeistään 7 päivää ennen sovittua siivouksen aloitusajankohtaa. Mikäli peruutus tehdään alle 7 päivää ennen aiottua aloitusajankohtaa, asiakkaan maksuja ei hyvitetä ja yhtiö veloittaa palvelusta täyden hinnan. Asiakkaan poissaolo tai se, että yhtiön siivoojat eivät pääse sovittuihin tiloihin sovittuna aikana, tulkitaan peruutukseksi alle 7 täyttä päivää ennen palvelun aiottua aloitusajankohtaa.
4.3 Muutokset
Siivouskäyntien vakituista ajankohtaa on mahdollista muuttaa yhtiön vapaiden siivousaikojen mukaisesti.
Sairastapauksessa asiakas on oikeutettu täyteen hyvitykseen, mutta uusi aika tulee varata mahdollisimman lähelle peruttua aikaa.
Peruutuksista ja muutoksista on ilmoitettava yhtiön asiakaspalveluun puhelimitse tai kirjallisesti yhtiön postiosoitteeseen tai digitaalisia kanavia hyödyntäen (esim. yhtiön sähköposti).
5. Laskutus ja maksut
Palvelu laskutetaan asiakkaalta kerran kuukaudessa. Laskutus perustuu asiakkaan antamiin tietoihin, palvelukokonaisuuteen sekä yhtiön nettisivuilla voimassa olevaan hinnastoon. Asiakas on velvollinen antamaan oikeat tiedot siivottavasta kohteesta. Mikäli on ilmeistä, että asiakkaan antamat tiedot (esimerkiksi asunnon koko tai kohteen likaisuus) on annettu väärin, voi aika-arvio muuttua. Asiakas voi ilmoittaa maksimi ajan joka kohteessa saadaan käyttää, jolloin työ jätetään kesken ajan täyttyessä.
Maksuehto on 7 päivää netto. Viivästyskorko on voimassa olevan korkolain mukainen. Laiminlyödyt maksut siirrämme perintätoimiston käsiteltäväksi.
Hinnat ovat kulloinkin voimassa olevan hinnaston ja tilausvahvistuksen mukaiset. Jos palvelun hintaa ei ole määritetty asiakkaalle toimitetussa tilausvahvistuksessa, käytetään kulloinkin voimassa olevaa yhtiön hinnastoa. Voimassa oleva hinnasto löytyy yhtiön nettisivuilta. Asiakas hyväksyy hinnoittelun hyväksyessään yleiset sopimusehdot. Yhtiö pidättää oikeuden mahdollisiin hinnan muutoksiin. Hinnan muutoksista ilmoitetaan kirjallisesti asiakkaalle 30 päivää ennen uusien hintojen voimaantuloa.
Mikäli toteutunut siivouskertojen määrä poikkeaa sopimuksen mukaisesta määrästä, suhteutetaan hinta sopimuksen mukaisesti.
6. Työn sisältö ja rajoitukset
Tuntiperusteisesti veloitettavissa palveluissa yhtiö ei ole sitoutunut ennalta määrättyyn palvelusisältöön, vaan palvelun sisältö muodostuu työntekijän työhön käyttämän ajan mukaisesti. Halutut lisäpalvelut on tilattava työnjohdolta viimeistään kaksi päivää ennen siivoustapahtumaa.
Yhtiö ei ole velvollinen suorittamaan palveluita, joita ei ole ennalta sovittu tai joita työnjohto ei ole hyväksynyt.
7. Vahingonkorvaukset ja vastuuvapaus
Asiakkaan tulee ilmoittaa vahingoista viivytyksettä, kuitenkin viimeistään 48 tunnin kuluessa siivouksesta. Vahingonkorvausvaatimuksen määrä on enintään palvelun kokonaishinta, ellei kyseessä ole tahallinen tai törkeän huolimaton toiminta. Yhtiö ei vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista, kuten tulonmenetyksistä tai maineen menetyksistä.
8. Reklamaatiot
Kaikki reklamaatiot tulee toimittaa kirjallisesti yhtiön asiakaspalveluun viimeistään 48 tunnin kuluessa siivouksesta. Reklamaatioon on liitettävä mukaan tarvittavat tiedot ja mahdolliset kuvat virheellisestä palvelusta. Reklamaatiot käsitellään tapauskohtaisesti, ja palveluntarjoaja sitoutuu korjaamaan mahdolliset puutteet kohtuullisessa ajassa.
Mikäli jokin osa-alue jätetään suorittamatta, eikä siitä ole myöskään veloitettu, palveluntarjoajalla ei ole velvollisuutta antaa hyvitystä.
9. Erimielisyyksien ratkaiseminen
Mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti osapuolten välisin neuvotteluin. Mikäli sopuun ei päästä, riita ratkaistaan Rovaniemen käräjäoikeudessa.
10. Voimassaolo
Nämä yleiset sopimusehdot ovat voimassa toistaiseksi ja ne korvaavat aikaisemmat ehdot.